donderdag 5 november 2015

Dag 7: Beetje vanalles!

Vanmorgen wat langer geslapen. 'T was nodig!!

Het ontbijt in het hotel is maar tot 9uur. Te laat dus...  Uit nieuwsgierigheid kijk ik even op de Disney app.

Hè, om 10.35 is er nog een tafel vrij in het Cape May!
Oooh, hier was het vorige keer zo leuk!! ( met oma en Finn erbij)

Maarre... Zouden we dat wel halen?!? Het is immers al 10uur!
In een speedtempo gewassen en omgekleed, hup de auto in naar het Beach Club hotel! We waren net op tijd!

Dit is een heel mooi hotel.
Alles in thema strand/zee, dus ook waar we zouden ontbijten. Minnie, goofy & donald ( in beach oufit) passeren je tafel, terwijl je aan het genieten bent van het ontbijtbuffet. Het eten is heel lekker! Er zijn zelfs mini pannenkoekjes met  o.a. nutella! Mmm....

Planning voor vandaag was Downtown Disney maar dat is leuker voor 's avonds.
We hebben dus nog wat tijd over en nu we toch al in een Disney hotel zijn, waarom er dan niet wat rondneuzen! Het Beach club is een goedkoper Resort maar hier zou ik maar al te graag overnachten. Het is er zo mooi!  Elk resort heeft wel een aantal zwembaden, sommigen hebben er nog een strand bij. Animatie is hier op en top.

Je mag rondkijken in alle Resorts, je mag hun restaurants gebruiken, deelnemen aan activiteiten , enkel de zwembaden mag je niet gebruiken.

We hebben de smaak te pakken en willen nog wel wat Resorts bezoeken, Hotelhoppen! Ook een activiteit , en gratis! :-)
We kiezen om de 3 duurste eens vanbinnen te bekijken.
Deze liggen kortbij Magic Kingdom en zijn verbonden met de monorail! Een nachtje hier is al snel een 300 euro! Locatie!! Het is dan ook één en al luxe! We parkeren bij het 'Contemporary'.

Hier loopt de monorail dwars door het hotel heen! Een luxueus maar strak hotel, ik zou er ook niet willen verblijfen, geen Disney sfeertje. Wel eens leuk om gezien te hebben , winkeltjes bekijken,  ijsje eten,... :-)

We stappen op de monorail en stappen uit bij het volgende: Grand Floridian.

Geen woorden voor... Wauw! Hier is ook het '1900 park fare' restaurant waar je kan ontbijten met Mary Poppins, Alice & Hat Matter. Deze wil ik een volgende keer wel doen! Is jammer genoeg erg populair dus moeilijk om een reservatie vast te krijgen.

Op naar het laatste resort: The Polysesian. Hier zijn we een 3 tal jaar geleden al eens komen ontbijten in Ohana's. Wat ook echt de moeite was! Alles is hier thema Hawaï, alles!!

We rijden nog een rondje op de monorail en passeren Magic Kingdom. We hebben nog een 2 uurtjes voor het avond wordt... Het kriebelt! Dan toch nog maar even naar binnen gaan!! :-)

Ik kan nog snel een fastpass voor Buzz scoren! Noah blij! Hierna nog het zeven dwergen treintje! Mama ook blij!!

Nu nemen we echt afscheid van Magic Kingdom!

We zijn rond 6 uur in Down town Disney, of beter gezegd Disney Springs!! Ze zijn sinds kort van naam veranderd. Even wennen wel... :-)
Hier kom ik graag, zo een leuk sfeertje! We lopen langs de Lego winkel en kijken rond in de grootste Disney winkel die er is.

Nu krijgen we toch wel terug honger... Noah ziet het T-rex restaurant en is niet te houden. Over een uurjte hebben ze pas een tafel vrij dus we moeten nog wat rondwandelen om de tijd te doden.

We krijgen een leuk plekje langs de dino's. Ons eten laat wat lang op zich wachten... Eens het er is ben ik wel wat teleurgesteld om te zien dat mijn hamburger wat te lang gegrild is. Ik haat het als er zwarte stukken te zien zijn! :-)

Ik krab het er maar van af maar al snel staat onze serveerster bij ons om te vragen of alles wel in orde is. Ik zeg haar dat ik het niet fijn vind dat ze de hamburger te lang hebben gegrild maar dat het wel ok is zo en ik eet gewoon verder. Geen minuut later staat de manager lang onze tafel met de vraag of ze een nieuwe moesten brengen. Ik had geen zin om weer een half uur te wachten dus ik bedankte hem vriendelijk maar neen.  Hij zei dat hij dan mijn menu van de rekening zou halen want ik moest toch niet betalen voor iets wat ik niet ok vond!?! Ok, welcome in America! :-)

Met alleen maar een kindermenu te betalen kloppen we deze geslaagde dag af!

Morgen inpakken... Onze vlucht vertrekt pas om 9. We hebben dus nog tot een uur of 5 de tijd om iets leuks te doen. Maar wat?

Slaap wel!

woensdag 4 november 2015

Dag 6: Ziek zijn zat niet in de planning!

IWat een nacht... Een hoestend kind langs me en ik met hevige keelpijn, zelfs slikken is enorm pijnlijk.  Ik zie dat mn keel vanbinnen rood ziet en m'n amandelen erg opgezwollen.
Ai ai ai... Keelontsteking is me niet onbekend dus ik weet wel wat er scheelt!

Gelukkig ga ik altijd goed voorbereid op reis, antbiotica zit standaard in de reis apotheek! :-)
En dan sommigen maar lachen met mij maar dit spaart me wel enkele honderden euros. (Doktersbezoekje is hier niet zo goedkoop gelijk bij ons.)

Vandaag stond een dagje Magic Kingdom op de planning! Aangezien het park open is tot 11 was dit ideaal als laatste park dagje van deze vakantie! We hadden het avondprogramma nog niet gedaan.

Ik was gewoon te ellendig om op te staan...  Aangezien ik geen dafalgans meer had moest ik me wel naar de apotheek sleuren.  Hoestsiroop voor Noah was ook een must! Ziek zijn op vakantie, is niet echt een optie'. :-)

Noah wilde natuurlijk zo snel mogelijk naar het park gaan...
Met een volle lading pijnstillers en keeltabletten op naar Magic Kingdom dan maar!

Ik had Noah al gezegd dat we geen wilde attracties gingen doen, dat lukte me gewoon niet!
Gelukkig is er hier genoeg te zien en vliegt de tijd vanzelf om. We hebben op het laatste moment een goed plekje kunnen scoren voor de parade. Dit raak je niet beu gezien! Hier kan Parijs nog wat van leren...

Hierna kijken we naar de Mickey show die zich voor het kasteel afspeelt en doen we wat rustige attracties tussendoor. De attractie van Pirates of the Caribean is hier vernieuwd. Wel de moeite!

Al snel is het avond! We gaan rond half 6 wachten voor het kasteel want om 6.15 begon het avondprogramma. Eerst een show voor het kasteel met Anna, Olaf en Elsa die het kasteel doet oplichten. Allemaal kerstlampjes! Zoooo mooi!

We blijven maar ter plekke wachten want om 7 uur begint de lichtparade! Dit is nog stees dezelfde maar blijft heel leuk om naar te kijken.

Om 7.45 begint mijn favoriet! De kasteelshow, allemaal projecties op het kasteel.

Om 8 uur wordt er afgesloten met Wishes! Het super/mega vuurwerk!! Eerst zie je Tinkerbel uit het kasteel vliegen...  Alweer wauw!

Dit alles herhaald zich nog eens vanaf 9 uur! Super toch?!

Ondanks het ellendige gevoel heb ik het nog best lang uitgehouden... :-)

Tijd om naar bed te gaan! Morgen onze laatste dag... :-(

Dag 5: Typhoon Lagoon & Florida mall

Al vroeg wakker! Heel de nacht last gehad van keelpijn. :-(

Noah had nergens last van. Hij heeft tot half 10 geslapen!

Het zou weer een erg warme dag worden. Het enige waar we zin in hebben is in afkoeling. Nog maar eens naar het waterpark! :-)

Deze keer kunnen we wel enkele glijbanen doen.
Tjonge, die grote banden naar boven krijgen is toch altijd een vermoeiende opdracht!!

De tijd vliegt om, het is al snel 4 uur.
We laten ons op drogen en rijden richting hotel.

Even nadenken over wat we vanavond nog kunnen doen...
Ik wil graag eens naar de Florida Mall maar Noah zal er niet zo blij mee zijn...

Na het douchen wordt dan toch beslist om er naartoe te gaan.
Niet echt iets nodig maar het is er leuk om rond te wandelen. Zeker met de kerstversiering!

We eten elk wat we willen op het foodcourt. Mmmm... Chinees! Noah voor de verandering een hot dog met frietjes. :-)

Hierna nog even rondkijken in de Disney Store en dan is het voor Noah genoeg geweest.

Noah hoest ineens erg en ik zit met serieuze keelpijn. Hopelijk kan ik iets slapen...

Morgen is Magic Kingdom open tot 11. Ideaal voor onze laatst park dag!

dinsdag 3 november 2015

Dag 4: Disney's Animal Kingdom & Epcot

We zijn al maandag... Tijd vliegt!

Voor vandaag had ik een reservatie bij Tusker House, Character breakfast in Animal Kingdom! Spannend!! Noah wist van niets ...

Hij werd even boos omdat hij in het hotel wilde onbijten. Ik zei dan maar dat we te laat waren en ze alles al hadden opgeruimd... Toen werd bij nog bozer! :-).  Het ontbijt is het belangrijkste deel van de dag zei Noah! Dat mag je niet overslaan...

Ik negeerde hem een beetje en beloofde 'm dat we wel iets zouden eten in het park.

Aangekomen had hij al snel door wat we gingen doen, hij zag Mickey in safari outfit!

Het eten was in buffetvorm en 'all you can eat'!

Ok, ons goed vol eten is de boodschap!!
De figuren die aan tafel komen waren Mickey, Goofy, Donald & Daisy!

Noah zijn handtekeningenboekje is weer wat voller! Na een uurtje hebben we zoveel gegeten als we konden. Een attractie zat er nu echt niet in!

De show 'Festival of the Lion King' was net langs het restaurant , we gaan er aanschuiven om binnen te gaan. Deze show blijft super om te zien!

Ik heb voor Animal Kingdom geen Fastpasses omdat ik de keuze had gemaakt voor Epcot.  We moeten om 3 uur daar zijn voor de eerste dus we hebben nog even tijd in Animal
Kingdom.

Het is ongelooflijk heet!! Wetende dat je hier grotendeels schaduw hebt door de bomen... Zo heet en vochtig! Iedereen loopt werkelijk te puffen.

We kiezen enkele dingen uit die we hier zeker willen doen.
De safari door Afrika! We zien baby girafjes en baby zebra's van op een meter afstand! Schattig!
Noah was onder de indruk van de vele gorilla's. :-)

Hierna snel naar Dinoland! De 'Dinosaur' attractie geeft maar 20 min. wachttijd aan. Voor ons beiden de eerste keer! En super was het!

We gaan in expedition everest en zien vanuit onze karretjes de werken aan het nieuwe Avatar gedeelte. Het ziet er alvast erg groot uit!

Even wat rusten en afkoelen voor we in de snikhete auto stappen en door rijden naar Epcot!

Er is een Food & Wine festival.  In het world showcase gedeelte staan allemaal chaletkes met hapjes van een bepaald land. België is er ook bij met onze bekende wafels en bieren! :-)

De attracties liggen in het Future world gedeelte. Het is niet zo heel druk en we kunnen alle attracties doen zonder al te veel wachten.
En eindelijk kunnen we eens in Soarin! 1 v de beste attractie die er is! Nooit kunnen ingaan omdat de wachttijd altijd enorm hoog was.
En wauw! Het was inderdaad speciaal, uniek! Je zweeft over California, het is net echt!

Testtrack is de volgende! Ook deze attractie is erg speciaal! Je maakt zelf je auto op een scherm, hierna ga je zogezegd in je eigen gemaakte auto allerlei testen afleggen. Weeral een staaltje Disney technologie wat je hier ziet. Dit was onze gemaakte auto!

Ik was vroeger niet zo een fan v Epcot maar dit park is gewoon anders, specialer'.

Tijdens de Nemo attractie zien we een groot aquarium met zelfs dolfijnen! Die waren er vorige keer nog niet.
Hierna gaan we ook nog een bezoekje brengen op de planeet Mars tijdens Mission Space!

Het is ondertussen donker en het park is mooi verlicht. De grote bol is nu wel heel mooi!

In het midden van Epcot ligt een groot meer, hier omheen vind je dan alle landen.
We lopen nog even de wereld rond voor we een plekje zoeken voor de show: Illuminations!
Een laser/vuurwerkshow dat zich afspeelt op het meer.
Na dit spektakel wandelen we naar de auto en sluiten we weer een drukke dag af!
We zijn beiden zo moe! De Blog aanvullen lukte dan ook niet meer!

zondag 1 november 2015

Dag 3: Typhoon Lagoon & Disney'sHollywood Studios!

Deze morgen gaf het weerbericht aan dat het maar liefst 35gr zou worden! Bijna een record voor deze tijd van het jaar! We twijfelen niet en pakken onze spullen bij elkaar om naar het waterpark te gaan. In het winterseizoen is afwisselend 1 waterpark open. Nu is dat Typhoon lagoon! Leuk leuk!!!

We zijn al weer vroeg wakker dus voor opening staan we al aan de ingang! We zoeken een paar ligstoelen om onze spullen te installeren en gaan dan snel een rondje doen in de 'lazy river'!

Hierna eist mama even wat rust en verplicht ik Noah van even wat in het zand te spelen :-)

Nátuurlijk duurde dit amper een kwartierke voor hij vroeg om van de glijbanen te gaan.

Het is erg druk en de wachttijd bij de glijbanen is zo een 45 min.! Noah geeft aan dat hij daar geen zin in heeft.
Het volk blijft binnen stromen...

We beslissen om snel iets te eten en dan door te rijden naar Hollywood Studios. Via de Disney app kan ik nog 3 FastPases vast leggen! Super!

Rond half 2 zijn we in het park, ook hier weer heel druk!

Als eerste gaan we natuurlijk naar Noah's lievelings attractie: Toy story Midway Mania!

Wachttijd is hier altijd erg hoog! Ik weet uit ervaring dat je hier altijd een Fastpass voor moet nemen.

Na afloop kijken we naar de musical van Beauty & the Beast, schreeuwen we de longen uit ons lijf in de Tower of Terror en Rockin Rollercoaster, zingen we mee met de Frozen Sing-a-long en kijken we vol verbazing naar de Indiana Jones stuntshow!

We pikken nog een foto op met Santa Goofy en kunnen amper geloven dat het gisteren volop Halloween was en nu kerst! Wat een metamofose in 1 nacht!

De klok geeft ondertussen 6uur aan en het is zo goed als donker buiten! Er zijn 2 shows van Fantasmic en we gaan voor de laatste show van half 9 gaan, met de hoop dat het dan geen gekkekot is. :-)

Eigenlijk hebben we geluk om beide versieringen te zien...

Hier in Hollywood Studios is er iets speciaals met kerst. Een heel stuk van het park is omgetoverd tot 'the osborne spectacle dancing lights'!

Dit is gebaseerd op een zotte amerikaanse familie die hun huis erg overdreven decoreerde voor kerst!
( zoek google :-) )

Normaal is dit pas vanaf het officiële kerstseizoen te zien maar omdat het dit jaar de laatste keer is hebben ze het een paar daagjes eerder aangezet!

Ik kan best geloven dat dit niet meer haalbaar is met Star Wars land dat eraan komt.
Dit vraagt weken werk!  Er hangen ontelbare kerstlampjes.... Het is eigenlijk onbeschrijfbaar!

Om de paar minuten begint een kerstliedje en bewegen de lichtjes op de muziek! Er is zoveel licht dat je denkt dat het dag is ipv avond!
Een paar sfeerfoto's, al geeft dit niet hetzelfde aan van het met eigen ogen te zien.

Hierna gaan we in de rij staan voor Fantasmic! Ook dit is een unieke show!
We sluiten het park en gaan moe maar voldaan naar ons hotel! Blij om ons bed te zien. :-)

Morgen weer een drukke dag. Ontbijt met Mickey en co. in Animal Kingdom , Epcot staat ook nog op de planning!

Slaap wel!

zaterdag 31 oktober 2015

Dag 2: Happy Halloween!

Supercalifragilisticexpialidocious!! Zo was onze dag vandaag!! :-)

Het was een heel goede keuze om de planning om te gooien. We waren rond 9 uur in Magic Kingdom.  Ik had me voorbereid op een grote mensenmassa aangezien het Halloween is... Dat bleek niet het geval! Waarschijnlijk dacht iedereen zo want achteraf hoorde ik dat de andere parken wel heel erg druk waren! Goed voor ons!

We hebben deze keer ook Magic Bands! In de Mickey chip staan al je gegevens: Fastpasses, inkomticket,... Ongelooflijk hoe dit werkt! Zo handig ook!

Fotos nemen voor het kasteel met niemand anders in je foto? Alles kon vandaag!

Tegen de middag hadden we al heel wat attracties gedaan! Normaal doe je hier een hele dag over. Het was wel relaxt zo! Ineens komen we uit op de 'Move it, Shake it, Celebrate parade, wat voor heel wat sfeer zorgde! Noah had de eer om met Balou en de Geest te dansen.  Ik heb 'm wel wat moeten pushen maar zo kreeg ik toch wat leuke foto's en filmpjes! :-)

Rond 2 uur werd het steeds drukker en drukker. We zien ook de gekst verklede mensen! Halloween is hier duidelijk een groot feest! Zowat iedereen doet er aan mee. Het kon wel carnaval zijn!
Tijd om even terug naar het hotel te gaan voor wat rust! :-)

Noah werd erg ongeduldig ... Hij wou zo snel mogelijk gaan Trick or Treaten!

Eerst even wat eten om vervolgens door te rijden naar Celebration! Dit is een stadje gesticht door Walt Disney. Er wonen zowat de rijkste mensen bij elkaar, aan de huizen te zien!

Iets voorbij ons hotel zag ik al een file staan... Ik dacht, dat kan toch niet een kilometers lange file zijn voor naar het stadje te gaan?!? Euhm... Ja dus!! Ik neem snel een andere weg en ga via een stuk tolweg om zo een deel van de file af te snijden. Tevergeefs!! Het was een hele massa!!

Mensen parkeerde hun auto op 2 km afstand en liepen ons voorbij... Als al die mensen gaan 'trick or treaten', dan gaat er geen snoep meer te verzamelen zijn!
Omgekeerd en de auto ver weg geparkeerd, we gaan dan maar te voet!

Ik sprak Noah al moed in, als we geen snoepjes hadden dan zou ik er wel wat gaan kopen. :-)

Het was wel de moeite! Alleen al de versiering bij de huizen! Ongelooflijk! Mensen gaan heel ver! Wauw!

We lopen kris kras door het stadje uit. Het is overal aanschuiven voor snoepjes! Op veel voordeuren hangt een bordje 'out of candy'! Dat zal wel... Zoveel volk! Drukker dan in Disney World!
Noah vind het geweldig en zegt standaard tegen iedereen hetzelfde: "Hi! Trick or treat! Thank you! Happy Halloween!"

Zijn emmerke raakt toch half vol. :-) Ik begin een beetje in paniek te slaan want we zijn zoveel straten ingegaan dat ik er geen flauw benul van heb waar de auto staat geparkeerd! Het is ook pik donker buiten! Gelukkig kom ik onderweg politie tegen die me graag de weg wijsden. De politie, je vriend! :-)

Ze wisten me te vertellen dat dit nog nooit gezien was. Zoveel mensen die naar het stadje trokken. Ze schatten dat er een 30000 mensen waren. Normaal is dit gewoon iets voor de buurt, hier komen de toeristen snoep verzamelen. :-)

Na lang stappen vinden we de auto. We hebben toch een dikke 2 uur rondgelopen van deur tot deur.

We sluiten deze geslaagde maar vermoeiende dag af...

De buit van vandaag:-)

Terwijl ik met de Blog bezig ben in Noah al lang in dromenland!

Morgen? We zien wel! Foert met de planning! :-)